SOBRE TERRA SAKRA | CONEIX-NOS | SERVEIS A ENTITATS/EMPRESES
Benvingut, divendres 15 de desembre de 2017
 
Decideix la destinació.
Prepara la ruta.
Durant i després del viatge.
Si viatges a...
Més sobre:
   Qualitat turística.
   Turisme sostenible.
Les rutes més desconegudes.
A conèixer cultura.
A practicar turisme actiu.
A cuidar la teva salut.
A gaudir de la natura.
A conèixer les nostres col·laboracions. Novetat
A les noves tendències.
HOME / A LES NOVES TENDÈNCIES
A les noves tendències  
turista participatiu


Últimament s'ha parlat molt de turisme experiencial, turisme d'emoció i també s'ha de parlar d'un concepte innovador tot i que sempre ha existit: el turismo participatiu.
És aquel turista al que, a banda de descobrir, emocionar-se i gaudir, aprendre, també li agrada participar, aportar, deixar el seu gra de sorra en les seves múltiples formes: parlant amb la gent, intercanviant coneixements, ajudant amb la seva elecció a que la destinació millori, o simplement aportant idees, fotos, experiències que no només beneficïin a la destinació econòmicament sinó també a la seva sostenibilitat.

Turisme ornitològic
El turisme ornitològic, una modalitat de turisme de natura o ecoturisme, està esdevint una activitat cada vegada més coneguda, que consisteix en fer turisme amb una clara motivació: l'observació dels ocells.

Tot i que a altres països del nord d'Europa i Estats Units és una activitat més extesa, a Catalunya i resta d'Espanya, tot i sent una activitat que s'ha practicat sempre, està començant a esdevenir una pràctica turística més reconeguda.
A Catalunya per exemple, és una pràctica que majoritàriament està relacionada amb la visita als següents espais: aigüamolls (com el Delte de l'Ebre, els Aiguamolls de l'Empordà, l'Estany d'Ivars...) els paisatges mediterranis (els Ports, Cap de Creus, Montserrat...), Pirineus i Prepirineus (Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, Cadí-Moixeró, Mont-rebei i la Terreta, Vall de Núria) i espais metropolitans com el Delta del LLobregat.

.
Destins“gay friendly”
La comunitat gay és un col•lectiu cada vegada més present en el sector del turisme i dels viatges, donat que cada vegada són més els productes i serveis dirigits a aquest sector.

Ja no només els serveis, sinó també alguns destins volen promocionar-se com a destins “gay friendly” no com si es tractessin de guetos, sinó com a part de la seva estratègia de promoció global i compatible amb el turisme en el seu conjunt. Un d’aquests països és Sudàfrica, amb la seva capital Johannesburgo i també ciutats com Durban i Ciudad del Cabo, amb la intenció de convertir el país com una opció tentadora tot l’any, coincidint amb events com el Joburg Gay Pride Festival o el Cape Town Pride.
Com voldria jo viatjar?
Viatjar avui en dia és ja una tendència. També, ho és que cada vegada més els turistes ens aturem a pensar en totes les possibilitats que tenim per ser més sostenibles alhora de viatjar. El redescobriment del viatge, des d'una perspectiva més sostenible comença a ser una tasca necessària: replantejar-se quantes vegades viatjar, on es vol anar, què s'haurà de fer allà a la destinació...


Algunes iniciatives ja estan al mercat com és NoFlights, una agència de viatges britànica que proporciona productes i serveis turístics sense utilitzar els vols com a mitjà de transport.


També, podem parlar de les accions que des del sector aeri s'estan potenciant per consumir menys carburant, que cada vegada és més car: ús de materials compostos, menys pesats, és una de les iniciatives que s'estan duent a terme.

.Però existeixen opcions compensatòries: la companyia aèria Nature Air (Costa Rica), és una petita aerolínia de destinació interna els beneficis de la qual es reinverteixen en la conservació dels boscos del país. algunes empreses ens ofereixen la opció de poder plantar arbres per neutralitzar els nivells de C02 com Tree-nation, o altres també ens donen altres opcions compensatòries: www.ceroco2.org.
Slow Travel, Slow City
El “Slow Food” o dinar lent i en general el Moviment Slow, van néixer fa 20 anys per oposar-se al “Fast Food” i al ritme trepidant d’algunes ciutats. En aquesta línia han sorgit altres iniciatives paraleles com el “Slow Travel”, el viatjar sense presses i la creació del “Slow Cities” o la Cittá Slow, ciutats on es dóna preferència a gaudir de cada minut davant de les presses.

L’ “Slow travel”és un estil proper al dels motxil•lers. L’objectiu del viatge no és el de visitar una ciutat o una zona sinó descubrir-la, gaudir-la, conèixer-la i integrar-se en ella.

L’ “Slow Travel” ha impulsat La Cittá Slow, un segell de qualitat turística que s’atorga a les localitats amb una gastronomia autòctona, ecològica i de qualitat, amb productes artesanals i llocs de gastronomia tradicional. Aquestes ciutats ofereixen a l’habitant i al visitant una qualitat de vida que es veu en l’abudància de zones peatonals i zones verdes, la cura de la gastronomia i la cultura autòctona i l’esforç per mantenir un ambient tranquil i càlid, el més lliure possible de soroll i contaminació.
Perquè un municipi sigui “Slow City” o Cittá Slow ha de tenir una població inferior a 50.000 habitants, no ésser capital i tenir tancat el casc antic al tràfic, a més d’altres requisits de caràcter legislatiu, mediambiental i turístic.
La primera “ciutat lenta” va ser la italiana Bra. A l’any 2003, 30 ciutats europees van ser declarades “slow cities” i altres tantes l’han sol•licitat. A Espanya Pozo Alcón (Jaén) i Nigüelas (Granada) ja han aconseguit la seva adhesió al moviment.
Iniciativa verd
Cada vegada més trobem més viatgers “eco-friendlys”, conscienciats en l’intent de tenir més cura i respectar el medi ambient del destí. També, per sort, cada vegada més els propis destins faciliten aquesta preservació de l’entorn, amb el desenvolupament d’infrastructures més adequades i no agresives amb el medi ambient.

El Programa de Nacions Unides pel Medi Ambient (PNUMA) ha llançat una campanya de sensibilització per fomentar un turisme més sostenible amb la iniciativa Pasaporte Verde,que consisteix en unes recomanacions publicades a Internet per evitar algunes actituds negatives al medi ambient.

Davant el creixent turismo, augmenten les necessitats d’energia, aigua i recursos naturals. Tenir cura de tots aquests aspectes ecològics en aportarà beneficis tan grans com que moltes destinacions no acabin desapareixent.
Viatjar sol ja és una avantatge
Els solters, separats o vidus disposen ja de serveis i productes dissenyats per cubrir específicament la seva demanda d’oci i viatges per conèixer a gent. Han sorgit empreses que s’enfoquen exclussivament a aquest sector de la societat. www.tosingle.com,és una d’aquestes empreses single que cobreixen aquesta demanda. El turista busca un servei personalitzat, amb unes condicions especials de preu, servei i tracte.
És una manera de viatjar sense sentir-se “despenjat” , que permet establir noves amistats i conèixer a gent amb les mateixes inquietuds i situacions similars.
CONTACTA | POLÍTICA DE PRIVADESA | CONDICIONS GENERALS

Terra Sakra, hacia un nuevo turismo. | www.terrasakra.es | info@terrasakra.es | T:93 436 76 89

Waimoo Comunicación©2007